Felkoder för Tv Hub och Tv Hub Mini

Här hittar du de vanligaste felkoderna och förslag på lösningar till Tv Hub och Tv Hub Mini.

Om du får ett annat felmeddelande än nedan kan du kontakta vår kundservice på 0771 - 21 10 00.

Tänk på att du kommer åt ditt innehåll och dina kanaler på Tele2 Play

Felkoder

    1. Prova byta kanal.
    2. Säkerställ att du startar din Tv före din Tv Hub/ Tv Hub Mini.
    3. Prova att koppla förbi eventuell kringutrustning som exempelvis hemma-biosystem.
    1. Prova byta kanal.
    2. Säkerställ att du startar din Tv före din Tv Hub/ Tv Hub Mini.
    3. Prova att koppla förbi eventuell kringutrustning som exempelvis hemma-biosystem.
    1. Prova att koppla från din Bluetooth-utrustning.
    2. Om felet kvarstår, prova att byta port på din HDMI-kabel på din tv.
    3. Prova att koppla förbi eventuell kringutrustning som exempelvis hemma-biosystem.
    1. Dra ut strömsladden till boxen (Vänta 10 sek).
    2. Sätt in strömsladden och starta upp boxen.
    3. Vid enstaka fall kan felmeddelande P027 visas, repetera då steg 1 och 2.
    1. Försök att spela upp innehållet igen.
    2. Prova byta kanal.
    3. Prova att starta om uppspelningen.
    4. Om det fortfarande inte fungerar: Prova att starta upp en annan kanal eller en annan uppspelning av ett avsnitt.
    5. Om inget av ovan fungerar: Dra ut strömsladden till boxen (Vänta 10 sek) och starta sedan upp boxen.
    1. Försök att spela upp innehållet igen.
    2. Prova byta kanal.
    3. Prova att starta om uppspelningen.
    4. Om inget av ovan fungerar: Dra ut strömsladden till boxen (Vänta 10 sek) och starta sedan upp boxen.
    5. Om felkod A001 visas: Kontrollera din nätverksanslutning. Se avsnitt om A001/A004
    1. Prova byta kanal.
    2. Kontrollera din internetanslutning.
    3. Om du är uppkopplad via wifi kontrollera att du har aktiverat wifi i din TV Hub / Tv Hub Mini. Detta gör du genom att gå in på: Inställningar -> Enhetsinställningar -> Nätverk och Internet -> Aktivera Wifi
    1. Prova byta kanal.
    2. Kontrollera din internetanslutning.
    3. Om du är uppkopplad via wifi kontrollera att du har aktiverat wifi i din TV Hub / Tv Hub Mini. Detta gör du genom att gå in på: Inställningar -> Enhetsinställningar -> Nätverk och Internet -> Aktivera Wi-Fi
    1. Testa att byta ut din antennkabel.