Frågor kring Boxers fibertjänster

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren om Boxers tjänster i öppna fibernät.

Abonnemangsfrågor

  • 1. Hur kan jag bli Boxerkund på bredband och hemtelefoni?
    Skriv in din adress i vår bredbandssök så ser du om eller när vi kan leverera tjänster i öppen fiber till dig.
  • 2. Kan jag beställa tv, bredband och hemtelefoni separat?
    Ja. Alla tjänster kan beställas separat eller i kombination. Du väljer själv vad som är bäst för dig som kund.
  • 3. Hur lång är avtalstiden och uppsägningstiden?
    Avtalstiden beror på om du väljer en av våra kampanjer eller inte. Kampanjer brukar oftast ha en bindningstid på 12 eller 24 månader. Uppsägningstiden för bredband och hemtelefoni är alltid en (1) månad.
  • 4. Går det att ta med bredband och hemtelefoni vid flytt?
    Om din adress ligger i ett öppet fibernät där vi levererar tjänster så är svaret ja. Skriv in din adress i vår bredbandssök så ser du om vi kan leverera bredband och hemtelefoni dit du flyttar.
  • 5. Hur lång tid tar det att få bredband och hemtelefoni?
    Att starta bredbandet sker oftast inom ett par dagar. Om du har bredband i öppen fiber idag så måste du säga upp ditt nuvarande avtal för att vi ska kunna sätta igång vår bredbandstjänst. Vår trådlösa router levereras normalt inom 3-5 arbetsdagar från beställning.

Faktura och betalningsfrågor

  • 1.  Jag har valt Boxer Trippel (tv, bredband och hemtelefoni) för 299 i 3 månader med 100/100 Mbit/s bredband, hur ser kampanjrabatten ut på fakturan?
    Under kampanjperioden (3 månader) kommer alltid tv att kosta 200 kr, oavsett vilket baspaket du har, och bredbandet alltid 99 kr, oavsett hastighet. Hemtelefoniabonnemanget kostar alltid 0 kr under kampanjen (samtalsavgifter tillkommer).
  • 2. Går det att ha e-faktura eller autogiro för bredband och hemtelefoni?
    Ja, det går alltid oavsett om du är kund med tv, bredband eller hemtelefoni.

Teknik och felsökningsfrågor

  • 1. Hur kopplar jag in den trådlösa routern?
    Överst i lådan med din router ligger en installationsguide, med hjälp av den kopplar du upp din router på några minuter.
  • 2. Vad är lösenordet för att koppla upp dator, surfplatta, telefon eller andra enheter på trådlöst internet?
    Lösenordet står på undersidan av routern. Varje router har sitt eget lösenord.
  • 3. Hur höga hastigheter klarar routern av att hantera för wifi?

    Vår router klarar teoretiskt upp till 1000Mbit/s, men den faktiska hastigheten påverkas av vilken enhet du är ansluten med, avstånd till routern, antalet enheter som är anslutna samtidigt med mera.

  • 4. Vad kan jag själv göra för att enkelt kontrollera om något är fel?
    Börja alltid med att kontrollera att strömsladden sitter i och att routern är påslagen (lampan vid "Power" lyser grönt). Undersök sedan att wi-fi knappen är påslagen (lampan vid "Wi-fi" lyser grönt). Testa sedan att stänga av och sätta på routern. Om bredbandet fortfarande inte fungerar pröva att koppla in en dator med sladd direkt till din mediaomvandlare (inte Boxers trådlösa router). Kvarstår fel kontakta vår support.

Övriga frågor

  • 1. Kommer Boxer att fortsätta leverera TV via marknätet?
    Ja, Boxer kommer att fortsatt leverera TV via marknätet. Du som har fiber inkopplat kan även beställa TV via IPTV.
  • 2. Kommer Boxers TV-kunder att kunna ta del av triple-play-erbjudanden i öppen fiber?
    Ja, såväl befintliga som blivande kunder kommer att kunna ta del av kombinationserbjudanden på TV, bredband och telefoni.
  • 3. Kommer Boxer att gå in i fler stadsnät?
    Vi undersöker löpande alla relevanta möjligheter att utveckla vår affär och agerar därefter. På vår hemsida uppdaterar vi informationen om var våra fibertjänster finns tillgängliga. Här kan du se de nät vi finns i idag.