Vi använder cookies för statistik och analys, marknadsföring och för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att besöka vår webbplats godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Aktuellt

Förhandlingar med Telia om TV4-kanalerna och C More

Uppdatering 2020-03-23

Övergripande budskap om avslutade TV4-förhandlingar
Com Hem har nu slutfört förhandlingar med Telia gällande alla TV4s tv-kanaler. Det innebär att Boxer kommer fortsätta sända de folkkära kanalerna TV4, Sjuan, TV12 och C More, medan TV4 Fakta, TV4 Guld, TV4 Film fortsatt kommer utgå.

Vi förstår att de påverkade kanalerna kommer saknas hos vissa av våra kunder. Marknaden för tv och underhållning utvecklas extremt snabbt och till följd av detta gör Boxer en större omstrukturering av våra kanalpaket för att möta våra kunders aktuella och framtida behov. Bland annat så uppgraderas samtliga kanalpaket med spännande och delvis nytt innehåll. Boxer satsar även stort på vår nya streamingtjänst Comhem Play, och alla kunder får fri tillgång till innehållspaketet Comhem Play+ med ett brett utbud av filmer och exklusiva serier i ett helt år.

Det är vår främsta prioritet att våra kunder ska ha tillgång till så relevant och bra innehåll som möjligt och vi hoppas att tillgången till det nya innehållet ska uppskattas. Exakt hur respektive kunds utbud påverkas av omstruktureringen är beroende av abonnemang och individuell information om detta skickas ut till samtliga kunder.

Frågor och svar

  • Med respekt för alla våra partnersamarbeten delar vi inte med oss av detaljer från avtalsförhandlingar. På Boxer är vi nöjda med den överenskommelse som vi nått med Telia/TV4 efter den situation som inträffade i slutet av förra året, och vi känner oss trygga med att vi kommer kunna erbjuda våra kunder starkt och bra innehåll framöver. Vi förstår dock att de påverkade kanalerna kommer saknas hos vissa av våra kunder, men hoppas att tillgången till nytt spännande innehållet ska uppskattas desto mer.

  • Vi kompenserade tidigare genom att bland annat lägga till nytt innehåll tillfälligt. Ingen ytterligare kompensation kommer erbjudas. Dock kan man som Boxer-kund just nu ta del av den nya playtjänsten Comhem Play+ med massor av nytt innehåll fritt i 12 månader.

  • I de flesta fall har kanalerna som du abonnerar på kommit tillbaka automatiskt. Det kan dock skilja sig beroende på vilken typ av utrustning du har:

    • Har du en nyare typ av digitalbox behöver du i de flesta fall inte göra något. Kanalerna kommer tillbaka automatiskt. Om nån kanal inte kommer tillbaka så testa att göra en kanalsökning.
    • Har du en äldre typ av digitalbox kan du behöva göra en kanalsökning för att återställa kanallistan.

    Kanalsökning
    Hur du gör en kanalsökning finns beskrivet i manualen till din tv. Mer information om kanalsökning och din utrustning hittar du här:

  • Ditt C More-konto är nästan redo och du behöver aktivera den igen för att kunna logga in och titta på innehållet.

    För att aktivera kontot gör du så här:
    1. Logga in på C More, klicka här.
    2. Ange ditt kundnummer och ditt postnummer. Kundnummer återfinns på senaste fakturan eller logga in på Mina Sidor med BankID.
    3. Ange samma mejladress och lösenord som du använt tidigare, så kopplas C More kontot mot ditt Boxer-abonnemang igen.
    4. Ditt C More Play konto kommer åter att kopplas ihop med ditt Boxer-abonnemang. Detta kan normalt ta upp till 15 minuter.

    Vi vill även passa på att tipsa dig om att C Mores kanaler och playmaterial finns förstås även på boxerplay.se