Vi använder cookies för statistik och analys, marknadsföring och för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att besöka vår webbplats godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Aktuellt

Förhandlingar med Telia om TV4-kanalerna och C More

Uppdatering 2020-01-09
Vi har ett grundavtal på plats med TV4 sedan den 22 december gällande kanalerna TV4, Sjuan, TV12 och C More men har fortfarande delar kvar att förhandla. Eftersom förhandlingar pågår så kan vi inte gå in på detaljer just nu, men återkommer när förhandlingarna är klara.

Vi beklagar verkligen att våra kunder har drabbats av detta. De personliga ersättningarna som till exempel frivisning av extra kanaler gäller därför självklart enligt tidigare kommunikation.

Frågor och svar

  • Vi ser det som ett stort framsteg att vi äntligen har säkrat rättigheter för de mest populära kanalerna TV4, Sjuan, TV12 och C More. Vi har dock fortfarande delar kvar att förhandla med TV4. Mer information kommer så snart vi vet mer.

  • Ditt C More-konto är nästan redo och du behöver aktivera den igen för att kunna logga in och titta på innehållet.

    För att aktivera kontot gör du så här:
    1. Logga in på C More, klicka här.
    2. Ange ditt kundnummer och ditt postnummer. Kundnummer återfinns på senaste fakturan eller logga in på Mina Sidor med BankID.
    3. Ange samma mejladress och lösenord som du använt tidigare, så kopplas C More kontot mot ditt Boxer-abonnemang igen.
    4. Ditt C More Play konto kommer åter att kopplas ihop med ditt Boxer-abonnemang. Detta kan normalt ta upp till 15 minuter.

    Vi vill även passa på att tipsa dig om att C Mores kanaler och playmaterial finns förstås även på boxerplay.se

  • Vi ser det som ett stort framsteg att vi har säkrat rättigheter för framförallt TV4 och C More, som vi vet är mycket populära bland våra kunder. Vi har dock fortfarande delar kvar att förhandla. Vi går av sekretesskäl inte in på detaljerna i avtalet.

  • De personliga ersättningarna är dessa:

    • Com Hem och Boxer frivisar en stor mängd linjära tv-kanaler för samtliga betalande kunder.
    • Premiuminnehåll från C More ersätts med motsvarande innehåll från Viasat.
    • Bredbandskunder med FiberKoax får 100 Mbit snabbare uppkoppling i hemmet.
    • Alla Com Hem- och Boxer-kunder med mobiltelefoni från Tele2, Comviq eller Com Hem får obegränsad mobildata.

    Individuell information om detta har skickats till samtliga kunder via sms.

  • Ersättningskanalerna sänds i HD och därför behöver du ha en tv-utrustning som stödjer HD-sändning för att kunna titta på kanalerna.

    • Om ersättningskanaler saknas: Gör en kanalsökning på din tv. Hur du gör en kanalsökning finns beskrivet i manualen till din tv.
    • Om ersättningskanalerna saknas efter en kanalsökning så kontrollera att din tv stödjer HD-sändning.
    • Kontrollera därefter vilken kompensation du fått. Informationen om just din kompensation har vi skickat till dig i sms eller e-post.
    • Om ersättningskanalerna ändå inte kommer igång så testa dessa steg.
    • Har du köpt din utrustning via Boxer Kundservice så finns mer information om boxar, routrar och annan hårdvara här.

    Via Boxer Play ska dina kanaler fungera utan några problem.

  • I de flesta fall har kanalerna som du abonnerar på kommit tillbaka automatiskt. Det kan dock skilja sig beroende på vilken typ av utrustning du har:

    • Har du en nyare typ av digitalbox behöver du i de flesta fall inte göra något. Kanalerna kommer tillbaka automatiskt. Om nån kanal inte kommer tillbaka så testa att göra en kanalsökning.
    • Har du en äldre typ av digitalbox kan du behöva göra en kanalsökning för att återställa kanallistan.

    Kanalsökning
    Hur du gör en kanalsökning finns beskrivet i manualen till din tv. Mer information om kanalsökning och din utrustning hittar du här:

  • Vi kommer fortsätta våra diskussioner med Telia och TV4 så snart som möjligt. Mer information om det kommer så snart vi vet mer.

  • Vi beklagar att ni som kunder har drabbats av detta. Vi vet att de påverkade kanalerna har saknats stort och vi är därför väldigt glada över att kunna tända upp dem igen. De personliga ersättningarna som till exempel frivisning av extra kanaler fortsätter självklart att gälla enligt tidigare kommunikation. Med ett grundavtal på plats för TV4, Sjuan, TV12 och C More kan vi nu slutföra diskussionerna med Telia. Mer information om det kommer så snart vi vet mer.