Om kanaler försvinner

Det händer att kanaler försvinner och de allra flesta gånger kan du lösa problemet själv med några enkla felsökningssteg.

Om alla betalkanaler försvinner

Om alla betalkanaler försvinner kan det bero på att ditt programkort från Boxer inte tagit emot den uppdatering det behöver. Det kan enkelt åtgärdas genom att du låten en kanal stå på i ca 60 minuter, utan att zappa, för att kortet ska ha tid att hämta uppdateringen.

Hjälpte inte detta kan du prova att följa dessa enkla steg:
  • Dra ut ditt programkort och bryt strömmen till boxen i ca 30 sekunder.
  • Slå på strömmen igen och låt din box/TV starta upp.
  • Sätt in ditt programkort och byt till någon av de kanaler som ingår i ditt abonnemang.

Fungerar det fortfarande inte kan du göra en felsökning.
Fungerar det fortfarande inte ber vi dig kontakta vår kundservice på nummer 0771 – 21 10 00 så hjälper de dig med en teknisk felsökning.

 


 

Om enstaka kanaler försvinner

Om du saknar enskilda kanaler, som ska ingå i ditt utbud kan du behöva göra en fabriksåterställning av din box. Hur du gör det ser du i den manual du fick med när du köpte boxen.

Om både frikanaler och betalkanaler försvinner

Om du saknar alla dina kanaler, både de fria kanalerna och dina betalkanaler, finns olika saker det kan bero på. Det kan röra sig om allt ifrån att din antennkabel trillat ur till att din box gått sönder.

  • Kontrollera först att boxen/TV:n för ström och att allt startar som det ska.
  • Kontrollera att alla kablar på baksidan av boxen och TV:n sitter i ordentligt.
  • Se efter så att alla sladdar är hela. Antennkabeln skulle kunna vara skadad någonstans.
  • Gör sedan en fabriksåterställning av din box.

Fungerar det fortfarande inte ber vi dig göra en felsökning.
Fungerar det fortfarande inte ber vi dig kontakta vår kundservice på nummer 0771-21 10 00 så hjälper de dig med en teknisk felsökning.

 

Har du ett Flex-abonnemang?

Kom ihåg att du som ny kund med ett Flex-abonnemang måste välja kanaler om du inte gjorde det vid köptillfället. Har du ett flex-abonnemang och har tappat dina kanaler efter de två första veckorna kan det bero på att du ännu inte valt kanaler. Kanaler väljer du enkelt på Mina sidor.