Programkort

Programkortet fungerar som en nyckel för att låsa upp de kodade kanalerna du ska kunna se i det kanalpaket som du köpt från Boxers utbud. Du behöver inget programkort för att se de fria kanalerna i marknätet.

Aktivera programkort

När du beställer ett nytt abonnemang får du automatiskt ett nytt programkort utskickat. Gamla programkort återaktiveras därför inte.

Trasigt programkort

För att avgöra om ditt programkort är trasigt måste du först utesluta andra fel som kan orsaka problemen. Om du inte får in några kanaler kan det hjälpa att bryta strömmen till boxen i ca 30 sekunder och sedan starta den igen.

Om du har varit bortrest en längre tid och inte har haft boxen påslagen kan det vara så att programkortet inte har mottagit de nya behörigheterna för månaden. Låt boxen stå på en och samma kanal i ca en timme för att motta auktorisationerna. Har inte bilden kommit tillbaka efter det kan du kontakta vår Kundservice på telefon 0771-21 10 00. Kundservice gör en felsökning för att ta reda på om ditt kort är trasigt eller inte. Är det trasigt får du ett nytt kort utan kostnad.

Sätta in programkortet i boxen

Ditt programkort kan sitta lite olika beroende på vilken box du har. Vid kortingången på din box står det hur du stoppar in kortet. Tillsammans med boxen får du en inkopplingsguide där du får hjälp att koppla in din box.

Borttappat eller stulet programkort

Har du tappat ditt programkort, eller om det blivit stulet, ber vi dig kontakta vår kundservice på telefon 0771-21 10 00, för att få ett nytt kort utskickat. Både borttappade och stulna programkort debiteras 400 kr. Om ditt kort blivit stulet kan du vända dig till ditt försäkringsbolag.