Vi använder cookies för statistik och analys, marknadsföring och för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att besöka vår webbplats godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Så här får du igång dina ersättningskanaler

Med anledning av pågående förhandlingar med TV4 och C More, har vi erbjudit dig som kund ersättningskanaler som kompensation. Om dessa kanaler inte har kommit igång av sig själv behöver du göra följande steg:

  1. Kontrollera att de kanaler du försöker titta på ingår i ditt kompensationspaket

    Den informationen hittar du i SMS/E-post som du har fått från Boxer.

  2. Dra ut strömkabeln till din digitalbox

    Använder du en TV-modul, drar du ut strömmen till din TV-apparat.

  3. Dra ut programkortet

  4. Avvakta i ca 10 sekunder

  5. Sätt tillbaka strömkabeln till din tv-mottagare eller TV

  6. Sätt tillbaka programkortet

    Det är viktigt att du följer steg 5 och 6 i denna ordning.

  7. Kontrollera att tv-mottagaren har kommit igång

    Det gör du genom att titta på en valfri betalkanal som ingår i ditt vanliga Tv-abonnemang.

  8. Kontrollera sedan de nya kanalerna

  9. Om du får felmeddelandet "Auktorisationsfel", stanna kvar på denna kanal i ca 90 minuter

    Boxen behöver få en uppdaterad signal.

  10. Fungerar inte punkterna ovan behöver du kontakta vår support

    Observera att det är viktigt att du har testat alla stegen ovan innan du går vidare till fortsatt felsökning med vår support.