Störningar i bilden

Om du har störningar i bilden, kontrollera att alla sladdar och kablar sitter som de ska. Gör sedan en fabriksåterställning eller kanalsökning.

Störningar kan också bero på att signalen till din box inte är tillräckligt stark och då kan du behöva se över din antennutrustning. Om du har skarvat antennkabeln kan detta ha försämrat signalen. Har du störningar i bilden ber vi dig att göra en felsökning för att lösa ditt ärende.

I vissa fall kan det hjälpa att montera en signalförstärkare. Förstärkaren ska alltid vara inkopplad så nära antennen som möjligt. Har du en bordsantenn kan du själv prova att flytta eller rikta om den. Om du själv inte har möjlighet att kontrollera din antennutrustning, kan du få hjälp av Boxers auktoriserade antenninstallatörer

Problem med bilden/kanalerna

Om du upplever problem med din box och får upp en felkod kan du ibland hitta en lösning själv.

Utbyggnaden av 4G-nätet kan orsaka störningar

I samband med utbyggnaden av 4G-näten för mobilt bredband i Sverige kan störningar i TV-sändningarna förekomma. Om du misstänker att dina störningar beror på dessa utbyggnader kan du vända dig till Telekområdgivarna som hanterar dessa klagomål.

Obs. Vänd dig till Boxers kundservice för en felsökning innan du kontaktar Telekområdgivarna.

Du når Telekområdgivarna på 08-522 767 00.
Telefontid vardagar: 9.00-12.00