Vanliga fel och lösningar för TV via fiber

Här hittar du eventuella fel och lösningar på tekniska problem som rör TV via fiber.

Hackar bilden på din TV?

Detta kan bero på att din internetuppkoppling är låg eller att nätverket som du använder är belastat av exempelvis för många uppkopplade enheter på WiFi.

Du kan kontrollera din internethastighet på bredbandskollen.se. Om bredbandskollen visar att din internethastighastighet är bra, prova då att koppla bort några av dina enheter, så som mobiler eller surfplattor, från ditt hemnätverk för att se om bilden på din TV blir bättre.

Har du nyligen bytt kanaler/kanalpaket, men saknar kanaler?

Om du har bytt flexkanaler eller till ett helt nytt kanalpaket kan du behöva starta om Boxer för att de nya kanalerna ska fungera. Gör ett strömtrick:

Boxer Tv Hub:

  1. Bryt strömmen genom att dra ut kontakterna till din Tv Hub och din TV,
  2. Låt hårdvaran och TVn vara strömlösa i 10 sekunder,
  3. Koppla in strömmen igen.

Digitalbox/smartbox:

  1. Ta ut programkortet ur din hårdvara,
  2. Bryt strömmen genom att dra ut kontakterna till din hårdvara och din TV,
  3. Låt hårdvaran och TVn vara strömlösa i 10 sekunder,
  4. Koppla in strömmen igen,
  5. När hårdvaran startat, sätt tillbaka programkortet i hårdvaran.

Boxen stänger av sig automatiskt, går detta att ändra?

I TV via fiber-läget går det inte att stänga av funktionen auto-standby som är förinställd 4 timmar. Detta är en funktion som förhindrar att boxen från att belasta ditt hemnätverk.