Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Frågor och Svar om Boxer Play

Här hittar du svaren på dina vanligaste frågor om Boxer Play.

  • Du kan registrera upp till fyra enheter på ett konto. Enheterna (mobiltelefon/surfplatta/dator/chromecast) ansluts automatiskt när du loggar in på ditt konto. Om du vill byta enhet kan du göra det i appen under Inställningar.

  • En person kan titta på en live-TV kanal åt gången. Om en annan person försöker titta samtidigt med en annan registrerad enhet, kommer ett felmeddelande till den som försöker logga på sist.

  • Samma som ovan. En person kan titta på en play-material åt gången. Om en annan person försöker titta samtidigt med en annan registrerad enhet, kommer ett felmeddelande till den som försöker logga på sist.

  • Du kan byta inloggningsuppgifter i appen eller på datorn genom att gå till ”Mina uppgifter”.

  • 1 gb/timme vid uppspelning av live-TV, filmer eller play.

  • Det är svårt att säga exakt, då inte bara hastigheten utan även kvalitén på din anslutning spelar in. Vi rekommendera lägst 2 Mbit/s.

  • Om du hittar ett fel/bugg i appen, uppskattar vi om du har möjlighet att kontakta oss via Facebook: Boxer Sverige.

  • Boxer Play fungerar på flera typer av enheter. Du kan använda Boxer Play via din dator (PC eller Mac) på play.boxer.se, observera att spelaren kräver Silverlight vilket webbläsaren Chrome inte har stöd för. Vi rekommenderar senaste versionen av Firefox. Boxer Play stöds även av Chromecast av iPhone 4 eller senare, allternativt iPad 2 eller senare. Det krävs även iOS 9.0 eller senare. På Android stöds endast enheter med ARM-processor, och Android 4.4 (ICS) eller senare. Vi har av praktiska skäl inte möjlighet att testa appen på alla enheter som finns på marknaden, men utför referenstester på de vanligaste telefonerna och surfplattorna. Om du har problem med en specifik enhet, vill vi gärna att du kontaktar oss så att vi kan förbättra vår app och din upplevelse. Kontakta oss på 0771 - 21 10 00.

  • Med Boxer Play går det enbart att hyra film via webben på din dator på play.boxer.se. Filmer som hyrts via webben går därefter att konsumera både via dator och via appar i mobila enheter. Du hittar dem i "Mitt Bibliotek".

  • Default-koden i filmbutiken är 0000. Du ändrar koden under "Mina Uppgifter".