Installations- och teknisk hjälp i hemmet

Installationshjälp för TV via fiber och bredband

Oavsett om det handlar om att installera tjänster från Boxer eller om du behöver hjälp med annan teknik i hemmet så kan vi komma hem till dig och fixa det du vill ha hjälp med.

Boxer Support - Kom-igång-hjälp i hemmet

Det kan vara skönt att någon kommer hem och hjälper till med installation av nya tjänster och utrustning.

Nu kan du som kund boka Kom-igång-hjälp av vår samarbetspartner Hemfixarna. Gäller det installationshjälpen Villafiber – operatörsbyten, utrustning så som Mediaomvandlare och kabeldragning utförs den av vår samarbetspartner Inselo.

Fast pris 499 kr efter RUT-avdrag (998 kr utan RUT-avdrag) för Kom-igång-hjälp, det här ingår:

  • Inkoppling av utrustning (bredband, tv och fast telefoni). Notera att installatören inte har med sig din utrustning utan denna skickas till dig och måste hämtas ut innan installatören kommer. Du kan spåra din försändelse på Mina sidor.

  • Anslutning av upp till fem enheter till bredband via WiFi eller nätverkskabel (dator, surfplatta och mobiltelefon).

  • Driftsättning och test av tjänsterna.

  • Demonstration av tjänsterna.

Så här bokar du Boxer Support:

Boka direkt personlig tekniker via vårt beställningsformulär på Hemfixarnas webbsida. Välj Kom-igång-hjälp.
Beställ tjänsten

Om du bor i villa och använder fiber hänvisar vi dig att kontakta Kundservice på telefon 0771-21 10 00 för bokning av Boxer Support för Kom-igång-hjälp för Villafiber – operatörsbyten.

Teknisk hjälp i hemmet

Även om det inte är våra produkter och tjänster du behöver teknisk hjälp med så kommer vi hem till dig och fixar det du behöver hjälp med. Det kan till exempel handla om hjälp med din tv-apparat, dator eller annan teknik i hemmet.

Arbetet innebär att en tekniker kommer hem till dig på en tid som passar dig, även på kvällar och helger. Första timmen kostar 499 kr efter RUT-avdrag (998 kr utan RUT-avdrag), och därefter kostar det 249 kr per extra halvtimme efter RUT-avdrag (498 kr utan RUT-avdrag).

Tjänsten utförs av vår samarbetspartner Hemfixarna. Kontakta Kundservice för mer information och bokning eller boka själv en personlig tekniker via vårt beställningsformulär på Hemfixarnas webbsida. Välj Tekniksupport.
Beställ Teknisk hjälp i hemmet

Frågor och svar

  • Beroende på vem som utfört arbetet fakturerar antingen Inselo eller Hemfixarna. Tjänsten betalas således inte via din ordinarie faktura från Boxer.

  • Sedan den 1 augusti 2016 omfattas IT-tjänster i hemmet av RUT, vilket betyder att det går att göra avdrag för installationstjänster. Som kund faktureras du endast det belopp du ska betala, det vill säga summan efter avdrag. Inselo och Hemfixarna sköter rapporteringen till Skatteverket åt dig.

    Mer om RUT hos Skatteverket

  • Vi samarbetar med:

    Inselo Installation AB
    Med ett rikstäckande nätverk av kvalitetssäkrade installatörer genomför de tusentals kundbesök varje månad. Inselo riktar in sig mot konsumentmarknaden och har över 15 års erfarenhet av att leverera installationstjänster inom bland annat bredband, telefoni och TV.

    Hemfixarna Nordic AB
    Genom ett nätverk av certifierade och kontrollerade tekniker, så kallade Fixare, matchas kundens problem med lämplig Fixare i närområdet. Tillsammans med kunden bestämmer Fixaren en exakt tid för hembesöket, som ofta sker på kvällar och helger då kunden är hemma.

  • Nej, Inselo sköter rapporteringen till Skatteverket. Sen får du ett brev från Skatteverket med en bekräftelse på RUT-avdraget. Skulle du inte ha utrymme för RUT-avdrag meddelar Skatteverket även det.