Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Checklista - Självhjälp för TV via fiber

Här hittar du några enkla steg som du själv kan följa för att lösa eventuella problem med TV-abonnemang via fiber.

Strömtrick

Detta kan du göra om boxen låser sig eller om du saknar vissa kanaler i ditt utbud.

Boxer Tv Hub:

  1. Bryt strömmen genom att dra ut kontakterna till din Tv Hub och din TV,
  2. Låt hårdvaran och TVn vara strömlösa i 10 sekunder,
  3. Koppla in strömmen igen.

Digitalbox/Smartbox:

  1. Ta ut programkortet ur din hårdvara,
  2. Bryt strömmen genom att dra ut kontakterna till din hårdvara och din TV,
  3. Låt hårdvaran och TVn vara strömlösa i 10 sekunder,
  4. Koppla in strömmen igen,
  5. När hårdvaran startat, sätt tillbaka programkortet i hårdvaran med det guldfärgade chippet mot boxens undersida.

Kontrollera sladdar

Kontrollera så att alla sladdar inklusive nätverkssladden sitter i som de ska.

Kontrollera internet och internethastighet

Om du upplever att det hackar i bilden eller att du inte får någon uppkoppling alls kontrollera att din router har uppkoppling mot internet. Det gör du lättast genom att testa att surfa på din dator, surfplatta eller smartphone. Om du inte har uppkoppling kan du prova att starta om din router genom att dra ut strömmen eller trycka på ”reset”-knappen.