Garanti
Utrustning
Garantitiden på våra digitalboxar och routrar som är köpt hos Boxer, boxer.se eller hos någon av våra auktoriserade återförsäljare är 2 år. Garantitiden startar när kunden tar emot varan.
Om din utrustning går sönder och din garantitid gått ut kan vi erbjuda dig att köpa ny utrustning.
Om router eller digitalbox gått sönder på grund av åska, eller annan yttre åverkan, gäller inte garanti. I det fallen kontaktar du ditt försäkringsbolag för information om ersättning.
Lånebox
I en del av våra kampanjer kan kunden låna digitalboxen Boxer TV Hub av oss och då lämnar vi garanti så länge kunden har ett aktivt avtal och har utrustningen hos sig.
Fel vid leverans
Skulle du upptäcka en transportskada på din försändelse eller att utrustningen inte fungerar korrekt vid leverans bör du kontakta Boxer Kundservice så snart som möjligt, dock inom 2 månader efter att du mottagit ditt paket.
Reklamation
Vi tycker det är tråkigt när något inte har fungerat som förväntat. Därför vill vi att du inom skälig tid efter att du upptäckt felet hör av dig till oss så att vi omgående får en chans att rätta till problemet. I första hand försöker vi åtgärda problemet, laga varan eller leverera en annan likvärdig vara.
Om du inte redan har varit i kontakt med vår Kundservice för support och felsökning så hänvisar vi dig att göra detta innan du gör en reklamation. Du når Boxer Kundservice och Support via telefon och mejl. Kontaktuppgifter hittar på sidan Kontakta oss.
Oavsett garantitidens längd har du reklamationsrätt enligt konsumenttjänstlagen och konsumentköplagen. Reklamationstiden är tre år. Om tvist skulle uppstå mellan dig och Boxer är vår förhoppning att ärendet i första hand ska lösas i samförstånd. Du kan även kontakta en oberoende instans som till exempel Telekområdgivarna.