Felsökning av TV-tjänst

Upplever du störningar i bilden eller saknar du dina kanaler?

Den här sidan innehåller en felsökningsguide för Boxers TV-tjänster. Guiden består av tre steg. Det är viktigt att du utför stegen i rätt följd och kontrollerar om felet är löst efter varje steg.

Ditt avtal

Innan du börjar felsöka din tjänst kan det vara bra att kontrollera ditt avtal och vilka kanaler som ingår i ditt paket. Informationen hittar du på Mina sidor.

Aktuella driftstörningar

Kontrollera därefter om adressen du befinner dig på påverkas av en driftstörning, det gör du enkelt via sidan Driftinformation.

Om du inte påverkas av en driftstörning kan du läsa igenom felsökningsstegen som du ser i menyn nedan för att få hjälp med ditt problem.

Om du har störningar i bilden eller saknar dina kanaler och inte påverkas av en driftstörning. Börja med att kontrollera att följande stämmer:

  • Hårdvaran/TVn har ström och lampan lyser.

  • Alla sladdar samt kablar är hela och anslutna ordentligt.

  • Eventuell grendosa är påslagen.

  • En meny visas på skärmen när du trycker på ”Menu” på fjärrkontrollen ("Menu" sitter ofta i närheten av OK-knappen).

  • Om du använder en box: TVn står på rätt källa för att ta emot signal från Boxen.

    • Kolla vilken TV-ingång din box är kopplad till (tex. HDMI 1),

    • Kontrollera att TVn står på samma källa genom att trycka på knappen ”SOURCE” eller ”Input” på TVns fjärrkontroll (tex. HDMI 1)

Fungerar dina kanaler nu? Om inte, fortsätt till nästa steg.

En omstart kan ibland vara lösningen när kanaler försvinner eller om det är svart på skärmen.

  1. Bryt strömmen genom att dra ut kontakterna till din Tv Hub och din TV,

  2. Låt hårdvaran och TVn vara strömlösa i 10 sekunder,

  3. Koppla in strömmen igen.

Fungerar dina kanaler efter att du startat om? Om inte, gå vidare till nästa steg.

Fungerar inte dina kanaler när du har testat omstart?

Prova att göra en fabriksåterställning av din box. En fabriksåterställning löser de flesta problem som kan uppstå. Observera att egna favoritlistor och övriga inställningar kan försvinna när du gör en fabriksåterställning. Hitta din hårdvara i listan nedan och följ guiden för fabriksåterställning.

Fabriksåterställning av hårdvara

TV Hub

TV Hub Mini

Löstes problemet?

Om inte, kontakta oss. Vi finns här för din skull.

Kontakta Kundservice