Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Frågor och svar om Boxers fibertjänster

Abonnemangsfrågor

  • Skriv in din adress i vår bredbandssök så ser du om vi kan leverera tjänster i öppen fiber till dig. Om vi levererar bredband på din adress, välj därefter bredbandslösningen som passar dina behov.

  • Javisst! Alla våra tjänster kan beställas separat eller i kombination. Du väljer själv vad som passar dig bäst.

  • Avtalstiden beror på om du väljer en av våra kampanjer eller inte. Kampanjer brukar oftast ha en bindningstid på 12 eller 24 månader. Uppsägningstiden för TV, bredband och hemtelefoni är alltid en (1) månad.

  • Om din adress ligger i ett öppet fibernät där vi levererar våra tjänster så är svaret ja. Skriv in din adress i vårt bredbandssök för att se om vi kan leverera bredband och hemtelefoni dit du flyttar.

  • Att starta bredbandet tar oftast bara några få dagar och har du beställt vår trådlösa router levereras den normalt inom 3-5 arbetsdagar från din beställning. Om du har bredband i öppen fiber idag så behöver du först säga upp ditt nuvarande avtal för att vi ska kunna sätta igång vår bredbandstjänst.

  • Ja, både befintliga som blivande kunder kan ta del av kombinationserbjudanden på TV, bredband förutsatt att din adress finns i ett nät där vi levererar våra bredbandstjänster. Om du är osäker, sök på din adress i vår bredbandsök. Som Boxerkund hittar du dina erbjudanden inne på Mina Sidor.

Faktura och betalningsfrågor

  • Ja, det går alltid oavsett om du är kund med TV, bredband eller hemtelefoni. Mer information om autogiro hittar du här. E-faktura beställer du via din internetbank.

Teknik och felsökningsfrågor

  • Installationen kan se olika ut beroende på vad du använder för router, följ guiden som följde med just din hårdvara. Installationsguiden för Boxers router hittar du här.

  • Lösenordet för att koppla upp dator, surfplatta, telefon eller andra enheter till trådlöst internet står på undersidan av routern. Varje router har sitt eget lösenord.

  • Börja alltid med att kontrollera att strömsladden sitter i och att routern är påslagen (lampan vid "Power" lyser grönt). Undersök sedan att wi-fi knappen är påslagen (lampan vid "Wi-fi" lyser grönt). Testa sedan att stänga av och sätta på routern. Om bredbandet fortfarande inte fungerar pröva att koppla in en dator med sladd direkt till din mediaomvandlare (inte Boxers trådlösa router). Kvarstår fel kontakta vår support.