Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Vanliga fel och lösningar för TV via fiber

Här hittar du eventuella fel och lösningar på tekniska problem som rör TV via fiber.

Hackar bilden på din TV?

Detta kan bero på att din internetuppkoppling är låg eller att nätverket som du använder är belastat av exempelvis för många uppkopplade enheter på WiFi.

Du kan kontrollera din internethastighet på bredbandskollen.se. Om bredbandskollen visar att din internethastighastighet är bra, prova då att koppla bort några av dina enheter, så som mobiler eller surfplattor, från ditt hemnätverk för att se om bilden på din TV blir bättre.

Har du nyligen bytt kanaler/kanalpaket, men saknar kanaler?

När du har bytt flexkanaler eller till ett helt nytt kanalpaket kan du behöva starta om boxer för att de nya kanalerna ska fungera. Gör ett strömtrick:

  1. Dra ut programkortet ur boxen,
  2. bryt strömmen,
  3. starta upp boxen på nytt,
  4. sätt tillbaka programkortet i boxen med det guldfärgade chippet riktat nedåt mot boxens undersida.

Boxen stänger av sig automatiskt, går detta att ändra?

I TV via fiber-läget går det inte att stänga av funktionen auto standby som är förinställd 4 timmar. Detta är en funktion som förhindrar boxen från att belasta ditt hemnätverk.