Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Vanliga fel och lösningar för TV via fiber

Här hittar du eventuella fel och lösningar på tekniska problem som rör TV via fiber.

Hackar bilden på din TV?

  • Detta kan bero på att din internetuppkoppling är låg eller att nätverket är belastat av exempelvis för många uppkopplade enheter på WiFi.
    Lösning - Kontrollera din internethastighet på bredbandskollen.se. Om bredbandskollen visar att din internethastighastighet är bra, prova då att koppla bort mobiler eller surfplattor från ditt hemnätverk.

  • Har du nyligen bytt kanaler eller kanalpaket men saknar vissa eller alla kanaler?
    Vid byten av flexkanaler eller hela kanalpaket kan boxen behöva startas om för att det ska fungera.
    Lösning – Gör ett så kallat strömtrick: Dra ut programkortet ur boxen, bryt strömmen, starta upp boxen och sätt sedan tillbaka programkortet igen. Var noga med att du sätter tillbaka programkortet med det guldfärgade chippet mot boxens undersida.

  • Boxen stänger av sig automatiskt, går detta att ändra?
    I TV via fiber-läget går det inte att stänga av funktionen auto standby som är förinställd 4 timmar.
    Lösning - Detta är en funktion för att inte boxen ska belasta ditt hemnätverk.