Vi använder cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies

Villkorsinfo

Vi framtidssäkrar våra avtalsvillkor

I samband med att vi anpassar våra villkor efter den nya dataskyddsförordningen (GDPR) framtidssäkrar vi våra avtalsvillkor i sin helhet så att de blir bättre anpassade till våra nya och framtida tjänster.

Här nedan har vi samlat vanliga frågor och svar om de nya villkoren.

Påverkar de nya villkoren det pris som jag betalar idag?

Nej, de nya uppdaterade avtalsvillkoren kommer inte påverka det pris som du betalar för dina befintliga tjänster.

När träder villkoren i kraft?

De nya villkoren avseende GDPR är en legal ändring och träder ikraft för alla kunder 25 maj 2018.

Övriga uppdateringar i villkoren träder ikraft 25 maj 2018 eller från det datum din bindningstid upphör.

Vill du ändra eller säga upp din tjänst till följd av de övriga uppdateringarna har du rätt att göra det fram till dess att de nya villkoren börjar gälla. Villkorsuppdateringar i villkoren träder ikraft 25 maj 2018 eller från det datum din bindningstid upphör. Du gör det genom att kontakta vår Kundservice på telefon 0771-21 10 00.

Vad innebär de nya avtalsvillkoren för mig som kund?

Villkorsförändringarna görs för att bättre spegla villkoren för dina nya och framtida tjänster. Det är viktigt för oss att du enkelt kan ta till dig och förstå förändringarna, därför har vi sammanfattat de viktigaste punkterna här:

  • Personuppgifter: Vi har i ett inledande avsnitt av våra villkor (integritetspolicy) lagt till en tydlig beskrivning av hur vi behandlar dina personuppgifter. Läs mer i vår integritetspolicy.

  • Störningar, avbrott eller fel: Vi har förtydligat vårt ansvar gentemot dig för störningar, avbrott eller andra fel i tjänster, samt din rätt till prisavdrag eller annan kompensation för sådana störningar, avbrott eller fel.

  • Tillfälliga begränsningar av tjänster: Vi har förtydligat vår rätt att tillfälligt begränsa tjänsterna för att exempelvis utföra underhåll och uppgraderingar.

  • Ändringar av tjänster: Vi har förtydligat våra rättigheter till att ändra i kanalutbudet eller i särskilda fall säga upp TV-tjänsten, exempelvis om programbolag går i konkurs, vårt avtal med programbolag förändras eller en TV-kanal inte är tillgänglig för oss.

  • Specifika avgifter: Vi har förtydligat när vi har rätt att ta ut specifika avgifter, exempelvis krypteringsavgift.

  • Teknik: Vi har förtydligat ditt ansvar för Boxers teknik så som hårdvara, mjukvara, programkort, utrustning och andra tillbehör som vi upplåter samt vad som händer när ditt avtal upphört.